Bendradarbiavimo evoliucija – ateitis priklauso „Teams“

Bendradarbiavimo evoliucija – ateitis priklauso „Teams“

2018-05-29

Jei sakoma, kad laikas – pinigai, o susitikimai ir verslo kelionės – laikas, kodėl versle, kurio paskirtis yra uždirbti pinigus, laikas, yra švaistomas kelionėms ir susirinkimams biuruose? Šiuo klausimu vyrauja du vadovų tipai – A ir B.

A teigia: Niekas nepakeis bendravimo gyvai – gali geriau suprasti pašnekovo nuotaiką, streso lygį, pakalbėti neformaliai koridoriuje, galų gale paveikti ryžtingu rankos paspaudimu. Tai atsiperka.

B sako: Kelionės ir susirinkimai biure – tai valandos gaištamo laiko, išlaidos transportui, galiausiai – teršiama aplinka, pavargę darbuotojai nematantys savo šeimų ir draugų. Daugelį susirinkimų ir kelionių reikia pakeisti nuotolinio bendradarbiavimo įrankiais.

Abiejų argumentai turi pagrindo. Vistik žvelgiant į pastarųjų 10 metų istoriją, akivaizdu, kad judame iš taško A į tašką B, tikrai ne atvirkščiai.

Pagrindiniai šios istorijos veikėjai diktuojantys bendradarbiavimo madas – Microsoft ir Cisco, per pastaruosius 10 metų atlikę galybę eksperimentų, patyrę ir sėkmių, ir pamokų, vis dar nepavejami Gartner Magic Quandrant lenktynėse.

Atea nuo 2008 metų koja kojon žengė su abiem gamintojais: pasakojome klientams apie galimybes sumažinti kelionių išlaidas, naudojantis šiuolaikinėmis Microsoft Office Communicator ar Tandberg vaizdo konferencijomis.

Per šiuos dešimt metų įvyko daug pasikeitimų. Cisco įsigijo Tandberg ir užėmė tvirtas lyderio pozicijas premium lygio vaizdo konferencijų rinkoje, o praėjusiais metais pristatė integruotos komunikacijos lentą Spark Board. Ištobulino debesijos pagrindu veikiančias bendradarbiavimo ir turinio transliavimo platformas Webex, Spark ir Jabber. O Microsoft įsigijo Skype ir integravo į Office 365 platformą, kartu perkeldama ir milijonus verslo vartotojų.

Į didesnes rinkas Microsoft bando įsisprausti ir su bendradarbiavimui skirtais sprendimais. Surface Hub, daugelio ekspertų nuomone, dėl savo funkcijų gausos gerokai pranašesnis už Spark Board, tačiau sunku pasakyti, ar gausus pasirinkimas palengvina naudotojų darbą susirinkimų metu.

Ilgainiui konkurencija tarp IT gigantų tapo akivaizdi. Pirmąjį žingsnį žengė Microsoft koncernas, paskelbęs, kad Skype for Business ateityje pakeis Microsoft Teams, o po pusmečio konkurentų įkandin Cisco pervadina Spark į Webex Teams.

Jei tikitės rasti dviejų Teams produktų palyginimą, teks nusivilti. Pačių produktų skirtumai labai nežymūs, o kompanijos tarpusavyje lenktyniauja, kad jokiose srityse nebūtų atsilikimo. Pavyzdžiui, Webex užtikrina end-to-end duomenų kodavimą, o Microsoft Teams dar ne, tačiau žadama šią technologiją įgyvendinti dar šiais metais.

Tad kurią pusę pasirinkti?

Nemesk kelio dėl takelio

Microsoft Teams ir Webex Teams sistemos yra skirtos skirtingiems platformų produktams integruoti. Tai ir yra pagrindinis skirtumas. Webex Teams suteikia naudotojams galimybę skambinti į Cisco UCM valdomus telefonus, į vaizdo susirinkimus galima įtraukti ir Cisco Telepresence dalyvius.

Microsoft Teams yra integruota į Office 365 paketą – naudotojai gali bendroje virtualioje erdvėje ne tik bendrauti, bet ir dalytis dokumentais, juos drauge redaguoti, kurti planus.

Tad jei įmonė naudoja Cisco Telepresence ar IP telefoniją, su Webex Teams bendravimas bus paprastesnis visiems darbuotojams. O sėkmingai perpratus Office 365, tikrai verta išbandyti nemokamą programėlę Microsoft Teams (tiesa, ne visiems planams).

Deja, pasirinkimas nebus lengvas toms struktūroms, kurios naudoja tiek Cisco, tiek Office 365 platformas. Webex Teams – labiau išgrynintas integruotos komunikacijos sprendimas: saugus, aiškios paskirties, paprastas. Microsoft Teams sklandi integracija su Office programomis atveria neribotas galimybes rasti naujų bendradarbiavimo būdų. Tačiau dažnas Office naudotojas, įprastai naudojantis programą Excel, elektroninį paštą, kalendorių ir Skype, pasimeta pasirinkimų gausoje. Office 365 pakete – Onedrive, Teams, Planner, Sway, Sharepoint, Tasks, Yammer ir dar galybė įrankių darbams planuoti ar keistis dokumentais. Galiausiai lieka neaišku, ar priskirtą užduotį mato kolega ir kur geriau išsaugoti dokumentą.

Įvaizdis dar ne viskas?

Pastebima, kad dažnai įmonių vadovai mieliau investuoja pinigus į prabangų automobilį sau, bet ne į bendradarbiavimo technologijas komandai. Suprantama, jei svarbūs klientai  yra netoliese. Vistik norint padaryti įspūdį Artimuosiuose Rytuose, JAV, Vakarų ar Šiaurės Europoje automobilis nepagelbės. Tačiau kvietimas susitikti per sistemą Cisco Telepresence gali padėti sukurti patikimesnio partnerio įvaizdį stipriau nei užtikrintas rankos paspaudimas. Vistik jau juntami teigiami pokyčiai, Lietuvos integruotos komunikacijos rinka įveikia inerciją, kokybiškas nuotolinis bendravimas tampa kasdienybe, Microsoft ir Cisco kova įsiplieskia ir Vilniaus centre.

Simonas Sturys
Marketingo direktorius