Big Data is out, Actionable Data is in

Big Data is out, Actionable Data is in

2015-11-01

Šių metų spalį vykusioje konferencijoje Atea Action pranešimą skaitė ir Adform COO Mats Persson. Jis kalbėjo, kad šiuo metu internetiniai duomenys (big data) auga nenumaldomu greičiu ir tampa vis labiau reikalingi realiame gyvenime. Prognozuojama, kad 2020 m. per vieną sekundę bus sukuriama daugiau duomenų nei iki 2000 m. iš viso buvo sukurta. Svarbiausias klausimas – ką mes darysim su tokiu kiekiu informacijos, jei ji bus neapdorota? Kam kaupti begalinį kiekį duomenų ir neišnaudoti jo tinkamai?

Big data – svarbu tinkamai panaudoti

Tinkamai išnaudojant duomenis galima sutaupyti nemažai resursų, nukreipiant juos tinkama linkme. Teisingai apdorojus informaciją galima tikslingiau paskirstyti pinigus planuojant įmonių strategijas ir tikslus bei reklamines kompanijas. Labiausiai suinteresuoti įsisavinti, suprasti ir panaudoti surenkamus duomenis – internetinio marketingo specialistai. Tai leidžia laiku ir vietoje pasiūlyti klientams tai, ko būtent realiu laiku jam reikia. Mats Persson citavo John Wanamaker, kuris yra pasakęs, kad pusė jo išleidžiamų pinigų marketingui yra iššvaistoma, problema ta, kad neaišku kuri pusė. Šių laikų technologijos leidžia aiškiau stebėti ir analizuoti savo klientus, skirstyti juos pagal: tai vyras ar moteris, kokiai amžiaus grupei priklauso, kokie jų pomėgiai, kas aktualu, o kas ne, kokiu paros metu kokiu įrenginiu yra naudojamasi. Visa tai išnaudojus tinkamai pasiekiami neįtikėti rezultatai.

Turbūt kiekvienas yra girdėjęs apie retargeting? Techniškai ko reikia – patalpinti JavaScript kodą į puslapio footer. Šis kodas renka sąrašus žmonių, kurie aplanko puslapį ir kiekvieno kompiuteryje patalpina cookies, pastarasis renka duomenis (big data) kuo vartotojas domisi, kur lankosi ir vėliau apdorojus visą informaciją galima rodyti reklamas, kurios įdomios tik šiam vartotojui. Kodėl tai efektyvu? Žmonės mato jiems tinkamas reklamas pagal skirtingus poreikius ir pomėgius. Kol kas geriausiai renkami ir išnaudojami duomenis iš kompiuterių, mobiliųjų įrenginių duomenis dar ne taip gerai išnaudojami. Tai, ką galima pasiekti sekant vartotojus sėdinčius prie kompiuterio, to negalima padaryti mobiliųjų įrenginių vartotojams. Vieninteliai turintys visus duomenys yra telefono ryšių operatoriai, kurie šiuo metu svarsto, kaip gali šiuos duomenis išnaudoti. Kas tuo siekiama? Pasiekti reikiamus žmones su limituotu kiekiu reklamos. Rinkodaristai nenori būti tie, kurie atakuoja žinutėmis ir reklamomis – visada yra siekiama pataikyti į teisingą auditoriją, reikiamu laiku ir taip pasiekti didžiausią rezultatą.

Kaip McDonalds išnaudojo big data savo poreikiams

Mats pateikė pavyzdį kaip vieni geriausiai išnaudojusių big data savo poreikiams yra McDonalds. Vieną milijardą savo vartotojų suskirstė į penkias grupes. Iš gautų duomenų susidarė labai tikslius kiekvienos grupės aprašymus. Išsiaiškinus, buvo pasirinkta viena grupė ir pagal grupės aprašymą sudaroma reklamos kompanija pagal laiką, kad būtų geriausiai pasiekiama ir matoma. Daugiau jokių nereikalingų reklaminių kompanijų su nuolaidomis ir kitokiais skambiais šūkiais. Tokiu būdu siūlant tai, ko reikia klientui nes kaina mažai įtakoja pasirinkimus ir nebereikia siūlyti nuolaidų. Taip McDonalds perėjo nuo masinės rinkodaros prie asmeninės.

Video įrašas iš konferencijos:

Mats Persson prezentaciją galite pažiūrėti čia.