Atea „Microsoft“ komanda išsklaido abejones

Atea „Microsoft“ komanda išsklaido abejones

Atea ir Microsoft Lietuvoje bendradarbiauja dar nuo XX amžiaus, kai visi mėgavosi „Windows 98“ ir negalvojo apie „Y2K“. Per paskutinius šešerius metus Atea net keturis kartus buvo pripažinta Microsoft „Metų infrastruktūrinių sprendimų partneriu“ ir „Metų darbo su „Office“ sistema sprendimų partneriu“ Lietuvoje. Nuo 2007 metų Atea Lietuvoje dirba dedikuota Microsoft produktų specialistų komanda. Šiandien joje trys energingi ir visada tobulėjantys kolegos: Rimas Kareiva, Deimantė Leščinskytė ir Nerijus Pažereckas. Kalbiname juos apie pagrindines IT tendencijas Lietuvoje, ateinančių metų planus ir „Microsoft Office 365“ bei „Azure“ perspektyvas.

Kokias pagrindines IT tendencijas matote Lietuvoje? 

Daugėja įmonių perleidžiančių savo IT funkcijų dalį debesijos paslaugų tiekėjams, nes supranta, kad tai efektyvus būdas optimizuoti išlaidas. Trečiųjų šalių tiekėjai pasiekia didesnę masto ekonomiją ir todėl sugeba siūlyti paslaugas, kurios leidžia mažinti IT kaštus. Kita tendencija – įmonės aktyviai ieško technologinių priemonių, kaip didinti darbuotojų produktyvumą komunikacijos ir komandinio darbo srityse. Kasdien duomenų kiekis, reikalingas priimti vienokius ar kitokius verslo sprendimus, didėja. Kaip naujos darbo formos atsiranda virtualios darbo grupės, bendravimas su partneriais ar klientais socialinių tinklų priemonėmis, darbo su tais pačiais dokumentais realiu laiku iš skirtingų vietų.

Kokie pagrindiniai komandos uždaviniai ateinantiems metams? 

Ir toliau supažindinsime klientus su Microsoft debesijos sprendimų klausimais. Orientuosimės į klientą ir jo poreikius bei stengsimės pateikti jam adaptuotą informaciją apie technologijas. Planuojame daug dėmesio skirti mokymams. Mokymai bus dviejų tipų – galutiniams vartotojams bei techniniams specialistams. Per ateinančius metus, taip pat pasiūlysime klientams ne tik Microsoft debesijos paslaugas, bet ir Atea paslaugų paketus „Office 365“ ir „Azure“ sprendimams diegti, testams įvertinti.

Kokias „Microsoft“ kompetencijas šiandien turi Atea specialistai? 

Atea turi ilgalaikę patirtį diegiant duomenų centrų infrastruktūras Microsoft bazinių produktų platformoje: „Windows Server“ operacinės sistemos, „Hyper-V hipervizorius“, „SQL“ duomenų bazės, „System Center“ duomenų centrų valdymo technologijos. Taip pat Atea turi didžiausią patirtį įgyvendinant sprendimus Microsoft komunikavimo ir bendradarbiavimo sistemų pagrindu: „Exchange“, „SharePoint“, „Skype for Business“, „Office 365“. Per paskutinius šešis metus Atea net keturis kartus buvo pripažinta  „Microsoft Lietuvoje“ „Metų infrastruktūrinių sprendimų partneriu“ ir „Metų darbo su „Office“ sistema sprendimų partneriu“.

Ar klientai drąsiai naudojasi „Office 365“ bei „Azure“ debesijos paslaugomis? 

Klientai pakankamai aktyviai naudojasi, tačiau yra tam tikrų abejonių. Nuomonės debesijų klausimais ypač skiriasi tarp IT darbuotojų ir įmonių vadovų. IT atstovai baiminasi, kad įdiegus debesijos sprendimus jie taps nebereikalingi įmonei. Tačiau mūsų praktika rodo, kad poreikis nemažėja – tiesiog rutininius įrangos priežiūros darbus pakeičia darbas su galutiniais vartotojais, kad jie tinkamai ir pilnai išnaudotų jiems suteiktas technologines galimybes. IT darbuotojai tampa ne gedimų šalintojais, bet verslo konsultantais. Įmonių vadovai dažniausiai nuogąstauja, ar naujos technologijos leis jiems lygiaverčiai pakeisti jų jau įsisavintas ir naudojamas technologijas. Jiems neramu ar nauja sistema palaikys senosios sistemos funkcijas. Vadovai dažnai nerimauja dėl duomenų, kurie fiziškai bus už įmonės ribų. Visuomet pasirenkant paslaugos tiekėją būtina įvertinti, kokias duomenų privatumo ir konfidencialumo taisykles jis taiko teikiamoms paslaugoms ir kokius turi tai patvirtinančius sertifikatus. Microsoft turi bene didžiausią sertifikatų kiekį klientų duomenų privatumui ir saugumui užtikrinti. Iš jų svarbiausios yra FISMA, HIPPA, ISO 27001 bei ES Duomenų apsaugos direktyva 95/46/EC.

Atea Microsoft produktų specialistų komanda: Rimas Kareiva, Deimantė Leščinskytė ir Nerijus Pažereckas.

Atea Microsoft produktų specialistų komanda: Rimas Kareiva, Deimantė Leščinskytė ir Nerijus Pažereckas.

Kokią naudą gauna įmonės įsidiegusios „Microsoft Office 365“ ir „Azure“ paslaugas? 

Šios paslaugos visada papildomos naujausiomis funkcinėmis galimybėmis, kurios leidžia klientams gauti daugiau naudos už tą pačią paslaugų kainą. Pavyzdžiui, „Office 365“ klientams virtuali duomenų saugykla „One Drive for Business“ per kelis pastaruosius metus buvo padidinta nuo 25 GB iki 1 TB. Didėjo ir „Exchange Online“ paslaugos pašto dėžučių dydis iki 50 GB, atsirado naujos funkcijos „Video“, „Sway“, „Delve“. Debesija suteikia įmonėms daugiau lankstumo – leidžia lanksčiai reaguoti į darbuotojų skaičiaus ir techninių resursų poreikio kitimą, verslo sezoniškumus, keisti naudojamas technologijas bei pateikti jas tame pasaulio taške, kuriame tuo metu jos yra reikalingiausios ir yra efektyviausios.