Bevielio interneto pamoka lėktuvams

Bevielis interneto ryšys tapo kasdienybe mūsų namuose ir darbe. Netgi vaikščiodami miesto gatvėmis norėtume pamiršti nestabiliai brangų 3G ryšį, todėl ieškome atvirų bevielio interneto prieigų. Be interneto neįsivaizduojame ne tik laisvalaikio, bet ir savo automobilio remonto, kai reikia susirasti dominančią informaciją.

O kaip elgtis, kai informaciją reikia rasti greitai, tikslią ir nedelsiant, o artimiausia interneto prieiga apribota tvoromis už keleto kvartalų? Tokias problemas nuolat patirdavo tūkstančių kvadratinių metrų ploto angaruose lėktuvus remontuojantys „FL Technics” inžinieriai. Pirmaujančioje Rytų Europoje ir sparčiai augančioje įmonėje, internetas yra vienas pagrindinių darbo įrankių, tačiau inžinieriams kas kartą tekdavo šokti nuo remontuojamo lėktuvo uodegos ir įveikti konstrukcijų barjerais užstatytą stadioną, kad pasiektų stacionarią darbo vietą su interneto prieiga.

Tikriausiai gūžtelėsite pečiais „Negi jie negalėjo įsidiegti angaruose bevielio tinklo ir naudotis planšetiniais kompiuteriais?”.

„Investuoti į tinklo infrastruktūrą buvo nuspręsta, norint užtikrinti verslui lankstumą, lengvą administravimą bei saugumą. Jau dabar pastebime, kad vis daugiau paslaugų naudoja kompiuterines aplikacijas ir netolimoje ateityje bus būtina turėti priėjimą prie duomenų ir sistemų ten, kur reikia, o ne ten, kur galimas ryšys. Deja, klasikinis varinis tinklas neužtikrina pakankamo padengimo”, – pasakojo bendrovės „FL Technics” IT vadovas Ramūnas Paškevičius.

Nepertraukiamo veikimo interneto tinklo sukūrimas lėktuvų angaruose yra sudėtingas galvosūkis, kurį mėgina išspręsti viso pasaulio IT specialistai. Priežastis paprasta – geram ryšiui garantuoti trukdo metalinės konstrukcijos, jų pastatymo vietų pasikeitimai, besisukiojantys remontuojami lėktuvai. Šias kliūtis apeiti taip, kad įrangos taškai nepriekaištingai veiktų visame plote – tikras technologinis iššūkis.

Nenaudingą bėgiojimą „pirmyn atgal” sustabdė planšetiniai kompiuteriai

Savaime suprantama, kad dažnas darbuotojų lakstymas iki internetu aprūpintos darbo vietos darbo našumo nepadidina. Įgyvendindami „FL Technics” iškeltas užduotis, Atea specialistai ne tik sukūrė kokybišką nepertraukiamą bevielį tinklą visame remonto angare, bet ir aprūpino inžinierius asmeninėmis darbo priemonėmis.

„Klientas sukūrė sąlygas darbuotojams išnaudoti mobilumo galimybę, aprūpinant juos planšetiniais kompiuteriais. Todėl mums buvo keliama užduotis sukurti patikimą ir nenutrūkstamo veikimo bevielio ryšio tinklą visoje angarų teritorijoje, nes ryšio prieigos apribojimai lėtina darbus, mažina darbuotojų produktyvumą, ir, suprantama, atsiliepia įmonės pelningumui“.

Internetas kiaurai persmelkė net lėktuvo variklius

„Angaro pastatas – metalinis, viduje nuolat stovi taisomi lėktuvai, pristatyta pastolių. Buvo baiminamasi, kad dėl metalinių konstrukcijų gausos ir nuolat besikeičiančių jų konfigūracijų prireiks daug įrangos, norint turėti gerą ryšį“, – teigia Atea projektų vadovas Ignas Bacevičius.

Naudojant programinę įrangą buvo atlikta studija, parodžiusi, koks bus padengimas angare, jau nekalbant apie remontuojamų lėktuvų kurpusus, kurie iš esmės yra interneto bangoms atsparios kapsulės. Todėl pasirintas Pasaulinės IT sprendimų bendrovės „Hewlett-Packard“ (toliau – HP) bevielio tinklo sprendimas. Tinklui sukurti pasirinktos HP MSM430 bevielio ryšio stotelės, kurios ne tik puikiai tvarkėsi su angare esančiais trikdžiais, bet persismelkė į bangoms neįveikiamus „Bermudų trikampius” – lėktuvų variklius.

„Įdiegta sistema buvo testuojama daugiau nei mėnesį, kol buvo visiškai įsitikinta, kad ji veikia nepriekaištingai. Interneto ryšį įrenginiai pasiekia net juos įdėjus į lėktuvo variklį. Angaruose bevielis tinklas veikia net sugedus dviem bevielio tinklo prieigos įrenginiams“.

Bevielio sprendimo diegimas prasidėjo nuo esamos tinklo infrastruktūros atnaujinimo. Pasirinkti modulinio tipo HP komutatoriai leido integruoti MSM765 bevielio ryšio kontrolerį tiesiog pačiame komutatoriuje. Ryšio vartotojų skaičius išsiplėtė, todėl nešiojamais mobiliais įrenginiais nevaržomai gali naudotis ir šalia esančių biurų darbuotojai

Užsienio padaliniuose įdiegtas bevielis internetas valdomas iš Vilniaus

„Galima sakyti, kad kokybiškas tinklas – tik įvadas į kitą etapą, kuriame bus įgalinta daugiau IT paslaugų. Įmonėje nepaliaujamai daugėjant mobiliųjų įrenginių, palaikomas bevielis tinklas taps svarbia infrastruktūros dalimi ir leis ateityje panaudoti vis daugiau IT paslaugų – specialias mūsų bendrovės veiklai pritaikytas mobilias aplikacijas, barkodų skaitytuvus ar video transliacijas”, – artimiausius planus komentuoja bendrovės „FL Technics” IT vadovas Ramūnas Paškevičius.

Ateinančių metų dienotvarkėje – Kaune esančio lėktuvų remonto angaro bei viso Vilniaus oro uosto teritorijos padengimas bevieliu ryšiu. Įdomiausia tai, kad kituose „FL Technics” kompanijos padaliniuose Rusijoje, Serbijoje ir Jungtinėje Karalystėje – visur įdiegtas bevielis internetas, kuris valdomas būtent iš vieno centro Vilniuje. Padaliniuose nuolat sukiojasi lėktuvų remontą prižiūrintys klientų atstovai, kurie kartais čia praleidžia ištisus mėnesius. Bevielis tinklas tokius klientus atpažįsta, nebereikalauja naujų prisijungimo duomenų ir slaptažodžių.