Galingos saugyklos atlaikys visus nepatenkintus lūkesčius

Galingos saugyklos atlaikys visus nepatenkintus lūkesčius

Lietuviai vis geriau išmano savo kaip vartotojų teises. Darbo nepritrūksta ir Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai.

Nepatenkintų pirkėjų lūkesčiai ir skundai auga it ant mielių. Tarnybai yra būtina kokybiška ir galinga IT sistema ir įranga, galinti apdoroti ir saugoti augančius nepatenkintų klientų skundus.

Vien tik per 2014 metus į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT) telefonu, el. paštu, faksu ir raštu dėl galimų vartotojų teisių pažeidimų buvo kreiptasi net 15094 kartus. 85 proc. atvejų vartotojų reikalavimus pardavėjai ir paslaugų teikėjai patenkindavo, t. y. vartotojų problemos būdavo išsprendžiamos. Per 2015 metų I pusmetį tarnyba gavo 6043 vartotojų kreipimųsi.

Sklandžiam darbui ir besikreipiančių piliečių patogumui, VVTAT įdiegė „vieno langelio“ principu paremtą projektą – Vartotojų teisių informacinę sistemą (VTIS).

Anot dr. Felikso Petrausko, VVTAT direktoriaus, šis inovatyvus sprendimas suteikia galimybę kompetentingoms institucijoms keistis informacija ir dokumentais, kaupti ir analizuoti vartotojų teisių apsaugos stebėsenos rodiklius. VTIS taip pat siekiama suteikti galimybę betarpiškai bendradarbiauti kelioms tarpusavyje nepavaldžioms institucijoms ir realiai teikti „vieno langelio“ principu paremtas elektronines paslaugas Lietuvoje.

„Įgyvendinant VTIS turėjo būti pasitelkiami tik patys pažangiausi informaciniai sprendimai. Siekiant užtikrinti greitą veikimą buvo pasitelktos tokios naujausios duomenų perdavimo technologijos, kaip kelių kanalų – plačiajuostis internetas, galinga serverinė technika ir virtualizacijos technologijos”, – vardina VVTAT direktorius. Anot Felikso Petrausko, dabar VTIS yra pranašesnė sistema nei panašios veikiančios kitose ES šalyse. Pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje iki šiol sistema nėra centralizuota ir vartotojų skundai nėra automatizuotai išskirstomi, o Belgijoje nėra įdiegtas vartotojų informavimas apie skundo būseną realiu laiku.

Elektroninėje skundų teikimo sistemoje sukauptas didžiulis kiekis informacijos, kuri padeda vartotojui susipažinti su galimai pažeistomis teisėmis ar teisėtais interesais. Elektroninė skundų teikimo sistema savarankiškai analizuoja duomenis, sudėlioja juos pagal tam tikrą tvarką ir ryšius.

Gali talpinti dar daugiau

Atea IT infrastruktūros projektų komanda VTIS veikimui užtikrinti VĮ „Registrų centras” duomenų centre įdiegė ypač našią serverinę infrastruktūrą. „Pirmą kartą Lietuvoje panaudotos „Dell Compellent SC4020” duomenų saugyklos. Tai aukščiausio našumo „Dell” saugyklos”, – pasakoja Vilma Gricukė, Atea IT infrastruktūros projektų vadovė. Šios saugyklos pasižymi ypatingai efektyviu plečiamumu – galima talpinti iki 192 diskų. O tai, anot Vilmos Gricukės, žymiai sumažina bendrus įsigijimo kaštus (TCO) ilgesniame laikotarpyje didėjant duomenų kiekiams. Tai ypač aktualu Vartotojų teisių informacinei sistemai, kurioje duomenų kiekiai didėja ypač sparčiai, ir duomenys išlieka aktualūs ilgą laiką.

Apskundė už liūdną kačiuką

Tiesa, kartais net Vartotojų teisių apsaugos tarnyboje pasitaiko komiškų situacijų. Štai pavyzdžiui, į šią vartotojų teises ginančią tarnybą kreipėsi asmuo dėl neturtinės žalos atlyginimo, nes veidrodžių gamintojas sutartu laiku nepagamino užsakyto veidrodžio, kuris buvo reikalingas romantiškam pasimatymui žvakių šviesoje. Laiku negavus veidrodžio, pasimatymas neįvyko. Vartotojui buvo patarta kreiptis į teismą.

Kitas nesėkmingas pirkėjas skundėsi dėl nusipirkto liūdno ir su vaikais nežaidžiančio kačiuko. Vartotojas tą kačiuką norėjo grąžinti pardavėjui, tačiau tarnyba nenustatė pagrindų kačiuko pirkimo – pardavimo sutarties nutraukimui.

Dar vienas žvejoti mėgstantis vartotojas skundėsi dėl klaidinančios informacijos pateikimo: žuvavimo paslaugas siūlantis paslaugų teikėjas viešai skelbė „čia visada kimba“, tačiau vartotojui susimokėjus už žuvavimą, paslaugų teikėjo vandens tvenkinyje žuvys nekibo. Tarnybai pradėjus nagrinėti kilusį ginčą, abi pusės susitaikė.