Klientų  reiklumas skatina tobulėti

Klientų reiklumas skatina tobulėti

LEAN sistema ir greiti rezultatai taikant įvairias metodikas taip sužavėjo didžiausią Baltijos šalyse popieriaus gamybos ir perdirbimo AB „Grigiškės“, kad efektyvumo siekimo principai  taikomi net įmonės partneriams. Atea IT paslaugų padaliniui, toks reiklus partneris netapo problema, o tik paskata greičiau diegti modernią IT paslaugų valdymo sistemą

Anot LEAN teorijos, įprastai naudingam darbui per darbo dieną žmogus skiria vos 5%, visas kitas laikas švaistomas aptariant, aiškinantis užduotį, pasiruošiant darbo vietą ir reikalingus įrankius ir t. t. Pagal LEAN sistemą veiksmai turi būti kuo labiau standartizuojami atsisakant visos nebūtinos, vertės nekuriančios veiklos. Reikia daryti tik tai ir tik tiek, kas reikalinga siekiant rezultato. Tinkamai sutvarkius procesus, išvengiama prastovų, atsargų ir produkcijos pertekliaus ar trūkumo, pakartotinio darbo, o visa tai atsispindi įmonės finansiniuose rodikliuose.

Prevencija sklandžiam darbui

Vigmantas Kažukauskas, „Grigiškių“ viceprezidentas verslo vystymui, pasakoja, kad visi įmonės procesai turi veikti kaip idealiai sureguliuotas konvejeris: sklandžiai, be prastovų, efektyviai ir pelningai. Efektyvumas bendrovėje didinamas įvairiais būdais. Vienas jų – Prevencinio įrangos aptarnavimo projektas. Visi gamybiniai įrengimai „Grigiškėse“ yra inventorizuoti ir jų priežiūra vykdoma pagal nustatytą tvarką, o ne tik tada, kai jie sugenda. Šiam procesui valdyti naudojama „IBM Maximo“ turto valdymo sistema.

Vigmanto Kažukausko, AB „Grigiškės“ viceprezidento verslo vystymui tikinimu, LEAN metodas optimizavo įmonės valdymo procesus.

Vigmanto Kažukausko, AB „Grigiškės“ viceprezidento verslo vystymui tikinimu, LEAN metodas optimizavo įmonės valdymo procesus.

„Prevenciniam priežiūros procesui pakeitus prieš tai buvusį „gaisrininkų“ tipo modelį, tapo daug lengviau planuoti inžinierių laiką. Taip pat išvengiama rimtų gedimų, galinčių ilgesniam laikui sustabdyti gamybą, todėl produkcija visada pasiekia klientus laiku“, – patirtimi dalinasi Vigmantas Kažukauskas. Šio projekto rezultatai išties įspūdingi – įrengimų priežiūros kaštai produkcijos vienetui sumažėjo 30%, be to, išvengiant neplanuotų gamybos stabdymų, sklandžiai veikia visa gamybinės vertės grandinė. „Atidžiai stebime prevencinių darbų užduotis, jų sekas ir darbų vykdymą. Registruojame visus priežiūros veiksmus, gedimų šalinimus. Todėl galime matyti įrengimų „gyvenimo“ istoriją, šalinti gedimų priežastis, o ne pasekmes“, – vardina „Grigiškių“ atstovas.

Pasitemps ir Atea

„Grigiškių“ įmonių grupėje taip pat siekiama, kad prevencinio įrangos aptarnavimo principai būtų taikomi ne tik gamybos, bet ir IT srityje, kurios priežiūra patikėta Atea.

„Nuosekliai prižiūrint įrangą ir laiku keičiant pasenusią nauja, galima ne tik išvengti netikėtų gedimų, bet gal net sutaupyti įrangos kaštus“, – tiki „Grigiškių“ viceprezidentas verslo vystymui. Įmonių siekis vykdyti prevencinę IT įrangos priežiūrą pasitarnaus ir Atea, antrina išsakytai nuomonei Tomašas Jankovskis, Atea IT paslaugų padalinio vadovas.

„Šiuo metu visoje Atea įmonių grupėje diegiama nauja paslaugų valdymo sistema „ServiceNow“. Kadangi diegime dalyvauja IT paslaugų padaliniai iš visų Šiaurės Europos šalių, procesas užtrunka, adaptacija vyksta lėtai. Tačiau klientų reikalavimai verčia Atea komandą paskubėti ir išnaudoti visus jau turimus sistemos funkcionalumus, nelaukiant pilnai išbaigtos sistemos įdiegimo“, – sako Atea IT paslaugų padalinio vadovas.

Jau yra įgyvendinta „Grigiškių“ IT  įrangos inventorizacija „ServiceNow“ sistemoje, tad nuo šiol nauji įrangos incidentai susiejami su įranga. Be to, klasifikuojami įvykiai – planinės priežiūros veiksmai bei incidentai. Tai leis Atea IT paslaugų komandai dar kokybiškiau prižiūrėti IT įrangos ūkį, daryti prevencinę, profilaktinę priežiūrą, pasiūlyti būdus IT įrangai optimizuoti.

Šalia įprastų IT infrastruktūros paslaugų Atea padeda „Grigiškėms“ didinti efektyvumą ir kitose srityse.

Tomašas Jankovskis, Atea IT paslaugų padalinio vadovas, ir Vigmantas Kažukauskas, „Grigiškių“ verslo vystymo direktorius, neabejoja, kad prevencinio įrangos aptarnavimo projektas padidins IT priežiūros efektyvumą.

Tomašas Jankovskis, Atea IT paslaugų padalinio vadovas, ir Vigmantas Kažukauskas, „Grigiškių“ verslo vystymo direktorius, neabejoja, kad prevencinio įrangos aptarnavimo projektas padidins IT priežiūros efektyvumą.

Spausdinimo ekosistemos paslaugą (spausdintuvų ir spaudų valdymas) teikia Atea grupės įmonė BMK ir taip išlaisvina „Grigiškių“ biurą nuo spausdintuvų priežiūros bei tonerių keitimo klausimų. Bendrauti su kitomis grupės įmonėmis naudojamas Atea specialistų įdiegtas „Skype for Business“ sprendimas. Taip sutaupoma daug laiko kelionėms, be to, sudaromos sąlygos susitikti ir bendrauti didesniam kiekiui žmonių. Tai stiprina komandinį darbą, kuris taip pat yra vienas iš LEAN kultūros pagrindų.

„Tačiau nebūtina visada skaičiuoti atsipirkimą, kai kurie įrankiai yra tiesiog būtini. Jei nusprendėme kurti LEAN kultūrą ir siekti strateginių tikslų, tai diegiame sistemas, įrankius, kurie akivaizdžiai prisideda prie tų tikslų siekimo. Pavyzdys gali būti CRM sistema – jos atsipirkimą pamatuoti būtų labai sunku ir įgyvendinimas ne visada vyksta sklandžiai, bet jei siekiame “liekno” pardavimų proceso, tai yra tiesiog būtinas žingsnis, be kurio net neitume tuo keliu“, – požiūrį į technologijas apibendrina Vigmantas Kažukauskas.