Nauja belaidžio ryšio sistema: patenkinti klientai ir aplenkti konkurentai

Nauja belaidžio ryšio sistema: patenkinti klientai ir aplenkti konkurentai

Turėti spartų, nenutrukstama belaidi interneto ryši – gero tono ženklas.

Ypač tai svarbu oro uostams, kuriuose veikiantis belaidis ryšys – tarytum vizitinė kortelė, galinti palikti gerą arba neigiamą įspūdį atvykusiems ir išvykstantiems svečiams. Žmonių srautai šalies oro uostuose užima kvapą. Skaičiai rodo, kad per metus oro uostuose aptarnaujama apie 4,2 mln. keleivių ir priimama 50 tūkst. skrydžių. Dar išsamiau – kasdien į oro uostą atvyksta daugiau nei 11 tūkst. keleivių, kurių dalis naudoja po du išmaniuosius įrenginius. Spėkite, ką jie veikia? Oro uosto salėse, restoranuose bei jų prieigose tęsiamos biurų tradicijos – keliaujantys verslininkai įsikniaubę į išmaniuosius telefonus ar nešiojamuosius kompiuterius dirba, o keliaujantys ilsėtis – tiesiog maloniai leidžia laiką naršydami internete ar pramogaudami su mobiliaisiais įrenginiais.
Derinosi prie šiuolaikinių įpročių
Kasmet augantis keliautojų skaičius išryškindavo oro uostų belaidžio ryšio bėdas: belaidžio tinklo įrenginiams nepakakdavo pralaidumo ir jais tiesiog tapdavo neįmanoma naudotis. „Tokia situacija erzindavo oro uosto klientus ir smukdydavo bendrą oro uosto įvaizdį“, – įsitikinęs Jonas Kazėnas, Lietuvos oro uostų Strateginės plėtros departamento direktorius.

Morališkai pasenusi belaidžio ryšio įranga taip pat netenkino sparčiai besikeičiančių ir augančių vartotojų poreikių. Oro uostų reorganizacija, kai prie Vilniaus oro uosto buvo prijungti Kauno bei Palangos oro uostai, išryškino ir kitą rūpestį – poreikį centralizuotai valdyti belaidžio ryšio sistemas.

Kilusius iššūkius padėjo išspręsti Atea profesionalų sprendimai. Įvertinus kliento situaciją Atea specialistams buvo suformuluoti esminiai reikalavimai projektui, t. y. stabilus, greitas ir visame oro uoste veikiantis belaidis ryšys, paprasta ir lanksti belaidžio interneto ryšio tinklo administravimo sistema, galimybė plėsti šią sistemą ir įdiegti papildomų funkcijų, o svarbiausia – visi sistemos keitimo darbai turėjo būti atlikti minimaliai trikdant esamo tinklo veikimą.

Atea komanda, pasitelkusi Cisco CMX sprendimus, ėmėsi darbo. Įdiegus modernią pagrindinio tinklo įrangą, ryšio kanalų pralaidumas tarp belaidės prieigos taškų buvo padidintas daugiau nei 10 kartų. Todėl, net ir esant dideliam vartotojų skaičiui, naudojantis belaidžiu ryšiu potyris pagerėjo. Taip pat buvo išplėstos belaidžio ryšio aprėpties zonos ne tik oro uosto laukimo salėse, bet ir kitose vietose. „Kadangi Cisco belaidžio ryšio sprendimas į vieną sistemą sujungia belaidžio ryšio prieigos taškus, pagrindinį tinklą, ryšio valdiklį bei ugniasienę, viskas gali būti valdoma iš vienos administracinės sistemos“, – pasakoja Rokas Mažeika, Atea projektų vadovas. Diegiant sprendimą buvo užblokuotos galimybės pasiekti netinkamo pobūdžio svetaines ar vykdyti kitą kenkėjišką veiklą. Taip pat Cisco įranga leidžia matyti belaidžio ryšio sistemos naudojimosi duomenis realiu laiku ir pagal statistinius duomenis lengvai priimti sprendimus dėl sistemos plėtros.
Lenkia kitus Baltijos oro uostus
Įdiegę CMX sprendimą, Lietuvos oro uostai šiek tiek aplenkė kitus Baltijos šalių oro uostus. Nuo šiol Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostai klientams gali pasiūlyti dar daugiau paslaugų.

Atea įdiegtas CMX (Connected Mobile Experiences) sprendimas kaupia informaciją apie vartotojų judėjimo įpročius teritorijoje, galima stebėti vietas, kur vartotojai praleidžia daugiausia laiko, kaip jie juda bendrose patalpose ir parduotuvėse, o šią informaciją naudoti rinkodaros tikslams. CMX suteikia galimybę vartotojams pateikti informacines žinutes, pavyzdžiui, atėję prie konkrečios parduotuvės, jie gali gauti žinutę apie tuo metu ten vykstančias akcijas. Taip pat su šia sistema vartotojas gali vaikščioti po patalpas ir greitai surasti norimą parduotuvę, barą. CMX taip pat lengvai integruojamas su mobiliosiomis aplikacijomis, todėl šį sprendimą galima lengvai integruoti į organizacijos skaitmeninės rinkodaros visumą. CMX sprendimas sudarytas iš pažangių Cisco belaidžio ryšio technologijų: belaidžio ryšio prieigos taškų ir centralizuoto valdymo, vartotojų įrenginių vietos nustatymo, judėjimo bei ryšio naudojimo analitikos sistemų. Vartotojui net nereikia jungtis prie belaidžio ryšio – tereikia turėti belaidį ryšį palaikantį įrenginį ir jau galima rinkti statistiką ir nustatyti jo buvimo vietą. Prisijungus vartotojui prie belaidžio ryšio, galimybių padaugėja, priklausomai nuo autentifikavimo būdo, galima gauti papildomos informacijos apie vartojo amžių, lytį ir kitus duomenis.

CMX sprendimas gali suteikti vartotojams galimybę dalyvauti įvairiose akcijose, žaidimuose ir teikti jiems reklaminę informaciją. Lietuvos oro uostų atstovas Jonas Kazėnas pasakoja, kad Atea specialistai projektą įgyvendino per 2 savaites, o belaidžio ryšio sistemos buvo sutrikusios vos kelioms minutėms.

„Sutrikus belaidžiam ryšiui, oro uosto klientų veiduose pamatėme susierzinimą, tai tik patvirtina mūsų pastebėjimus, koks svarbus yra belaidis ryšys oro uosto klientui“, – tikina Jonas Kazėnas.

Projekto partneriai džiaugiasi, kad projektą įgyvendino lengvai ir sklandžiai. O milijonai Lietuvos oro uostų keliautojų nuo šiol gali naudotis pagerintu ir tobulesniu belaidžiu interneto ryšiu.