Naujieji vairuotojo pažymėjimai: patikimesni ir pagaminami greičiau

Naujieji vairuotojo pažymėjimai: patikimesni ir pagaminami greičiau

Europos Sąjungoje (ES) cirkuliuoja daugiau nei 110 skirtingų vairuotojo pažymėjimų modelių. Tokia pažymėjimų gausa – puiki terpė dokumentų klastotojams. Būta atvejų, kai su padirbtais dokumentais pažeidėjai važinėdavo ištisus dešimtmečius! Todėl ES yra įpareigojusi šalis nares, kad nuo 2013 m. visi nauji išduodami vairuotojo pažymėjimai būtų plastikinės kredito kortelės formos, visai Europai bendro standartinio formato ir kad jų apsaugos priemonės būtų didesnės.

Įgyvendindama ES reikalavimus, Lietuva pakeitė senesnius vairuotojo pažymėjimo blankus į naujus, atitinkančius ES reikalavimus, ir pažymėjimus su naujaisiais blankais išduoda nuo 2013 m. spalio 1 d. Kad tai taptų įmanoma, pažymėjimus išduodančiai valstybės įmonei Regitrai reikėjo atnaujinti lazerinio graviravimo įrangą. Tai jai padėjo padaryti Atea komanda.

Išsprendė blanko numerių problemą

Viena iš svarbiausių problemų, su kuria susidūrė Regitra, prisitaikydama prie ES reikalavimų, kad kiekvienas naujo pavyzdžio pažymėjimo blankas – polikarbonatiniu sluoksniu padengta kortelė – turi blanko numerį, kuris turi būti nuskaitytas nuo blanko ir išgraviruotas kitoje jo pusėje bei išsaugotas vairuotojo pažymėjimų registre. Senoji Regitros įranga IXLA100 (DCL60) ir Muehlbauer CLP54 to padaryti negalėjo. Taigi skubiai reikėjo išspręsti šią problemą.

Regitros paskelbtą graviravimo ir kitokios įrangos atnaujinimo projektą laimėjo Atea ir įgyvendino jį per tris mėnesius. Atea specialistai modernizavo Regitros turimą Muehlbauer CLP54 įrenginį: buvo sumontuota speciali techninė ir įdiegta programinė įranga, įgalinanti nuskaityti blanko numerį, perduoti jį lazeriniam moduliui ir išsauganti jį personalizavimo sistemoje. Projekto metu atnaujinta lazerinio personalizavimo įranga, įsigyti du papildomi Muehlbauer SCP60 įrenginiai.

Taip pat Atea modernizavo kompiuterinę valdymo sistemą: dabar ji turi daugiau papildomų funkcijų ir vairuotojo pažymėjimų personalizavimas vyksta kur kas patogiau.

Kaip pasakojo Regitros egzaminų metodikos skyriaus vyr. specialistė Ingrida Markevčienė, nors darbo apimtys ir didėja, dirbti tapo lengviau. „Anksčiau paleidžiant graviruoti kiekvieną naują partiją, kurią sudaro 41 blankas, reikėdavo nueiti prie įrenginio, įdėti blankus ir paleisti įrenginį. Dabar procesas valdomas iš darbo vietos, o papildyti dėtuvę blankais galima bet kada“, – pasakoja I. Markevičienė.

Naujai Regitros įsigyta įranga yra modulinė, veikianti linijinio konvejerio principu. Taigi prireikus nesudėtinga įdiegti papildomų modulių. Pavyzdžiui, ateityje planuojama vairuotojo pažymėjimuose įdiegti lustus su aktualia informacija, greitai nuskaitoma elektroninėmis priemonėmis. Tai padėtų greičiau identifikuoti asmenį ir patikrinti jo duomenis įvairiose duomenų bazėse.

Masiniam keitimui pasiruošę

Netolimoje ateityje Regitros laukiantis iššūkis – vairuotojo pažymėjimų be galiojimo datos keitimas. Juos būtina pasikeisti iki 2017 m. vasario 3 d.

Nors dauguma vairuotojų senuosius vairuotojo pažymėjimus yra jau pasikeitę, tačiau, Regitros duomenimis, apie 290 tūkst. gyventojų jais dar naudojasi. Spėjama, kad dalis jų suskubs pažymėjimus keisti priartėjus nustatytam terminui.

Regitra šiam pažymėjimų keitimo pikui jau pasiruošė. Šį pavasarį Atea įdiegė dar vieną lazerinio graviravimo įrenginį. Trečiasis Muehlbauer SCP60 graviravimo sistemos pajėgumą padidino daugiau kaip 20 proc. Dabar Regitra per dieną gali pagaminti daugiau kaip 2000 vairuotojo pažymėjimų.