Iš Nemuno pievų ant Jūsų stalo – visada laiku

Iš Nemuno pievų ant Jūsų stalo – visada laiku

Vilkyškių pieninė – klasikinis veržlios ir modernios lietuviškos pramonės įmonės pavyzdys: patrauklūs prekių ženklai, investicijos į automatizaciją, aktyvus eksportas, kasdien stebimi išvestiniai verslo rodikliai, kompiuterizuoti procesai. 2013 metais pribrendo laikas investicijai ir į IT infrastruktūrą. Šiandien galima sakyti, kad ji atlikta pačiu laiku.

Sutrikimo kaina

Vilkyškių pieninės verslo procesą galima palyginti su pavasario upe, kai ledų sangrūda ar nuvirtęs medis gali pakeisti situaciją akimirksniu – iki kliūties upė patvinsta, o už jos tėkmė sustoja. Žaliavos surinkimas iš ūkininkų, užsakymų priėmimas, gamybos linijų grafikas, važtaraščių išrašymas sandėlyje, pristatymas klientams – bet kurio proceso etapo sutrikimas bent valandai gali baigtis geriausiu atveju stresu ir darbuotojų viršvalandžiais, o blogiausiu – baudomis ar net prarastomis lentynomis prekybos centruose.

Šio intensyvaus proceso širdis – verslo valdymo sistema, kuria naudojasi 65 darbuotojai įmonės biuruose Lietuvoje bei

Latvijoje. Jai sustojus pirmiausia sutriktų logistika – intensyviausias proceso etapas.

Ryte logistikos operacijos vyksta minučių tikslumu: laiku neišrašyti važtaraščiai

užlaikytų sunkvežimius gamyklos kieme, šie pavėluotų prekes pristatyti į parduotuves, kuriose dažniausiai pristatymas labai griežtai reglamentuojamas – pavėlavus arba esant neatitikimų važtaraščiuose daugelyje parduotuvių prekės tiesiog nepriimamos. „Sunku pasakyti, kiek konkrečiai kainuoja valandos ar kelių valandų verslo valdymo sistemos sutrikimas. Tai priklauso ir nuo paros meto, ir nuo to, kaip greitai pavyksta pasivyti laiką – suvesti sutrikimo metu susikaupusius duomenis. Bet kokiu atveju nuostoliai gali siekti nuo kelių iki keliasdešimt tūkstančių litų, jau nekalbant apie galimą žalą reputacijai ir prekių ženklams“, – vertina Marius Beišys, Vilkyškių pieninės IT vadovas. Todėl duomenų centro infrastruktūros atnaujinimui IT skyrius skyrė aukščiausią prioritetą.

Geras IT auditas – pusė darbo

Investicijų pasiūlymai Vilkyškių pieninėje nagrinėjami labai kruopščiai, visi rimtesni sprendimai priimami įtraukiant finansų

direktorę ir kitus vadovus. Eilėje visada yra projektų, susijusių su naujais pakavimo robotais, transportavimo sistemomis, aukštesnių kokybės standartų diegimu. Ne mažiau svarbu ir rinkodara – augant Rusijos rinkos rizikingumui reikia investuoti į naujų rinkų paiešką, joms pritaikyti esamus produktus ar kurti naujus. Kad rastų tinkamiausią, ir, svarbiausia, funkciškai bei finansiškai pagrįstą sprendimą, Vilkyškių pieninė sutarė su Atea atlikti IT infrastruktūros auditą. „Audito metu įvertinome esamą IT infrastruktūros lygį: greitaveiką, patikimumą, duomenų atkuriamumą, saugumą, licencijavimą“, – pasakoja Vytautas Samerdokas, Atea projektų vadovas.

Audito išvadose ne tik konstatuota, kad būklė yra tik patenkinama ir pokyčiai būtini, bet ir pasiūlytos alternatyvos sprendimui, įvertinus IT sistemų ir paties verslo poreikių augimą ateityje.

M. Beišys liko patenkintas audito rezultatais. „Galimų rizikų, audito išvadų, pasiūlytų alternatyvų pristatymas finansų direktorei pavyko sklandžiai, buvo priimtas sprendimas investuoti į turimos IT infrastruktūros atnaujinimą, konsolidaciją ir virtualizaciją“, – pasakoja jis.

Atea pasiūlė gana paprastą ir taupų sprendimą. Visos pagrindinės sistemos sukeltos į HP P6350 EVA duomenų saugyklą, kurią aptarnauja HP DL380p Gen8 serveriai, virtualizuoti naudojant VMware įrankius. Kitoms reikmėms – atsarginėms kopijoms, terminalui – panaudoti atskiri serveriai. Įgyvendinant Atea pasiūlytą sprendimą panaudota dalis turėtos įrangos. Atsarginių kopijų efektyvesniam valdymui užtikrinti pasitelkti Veeam valdymo įrankiai. Tuo pačiu nuspręsta įdiegti centralizuotą vartotojų autorizaciją bei teisių valdymą. Šie pokyčiai padėjo optimizuoti IT skyriaus darbą, o darbuotojai trijose gamyklose ir Lietuvos bei Latvijos biuruose jungiasi prie duomenų saugiai ir paprastai.

Geriau kartą pamatyti, nei tris kartus išgirsti

Pasirinkti sprendimą pagal popieriuje pateiktas specifikacijas yra gana įprasta, bet taip pat ir rizikinga. Gamintojai, siūlydami panašios apimties sprendimus, stengiasi išsiskirti komplektacija, specifiniais pranašumais, suderinamumu ir kt. Ir tai yra labai gerai. Tačiau pagrindinis kliento rūpestis šiuo atveju – nenutrūkstamas sistemos veikimas. Kaip įsitikinti, kad sprendimas veiks realiomis sąlygomis, kaip žada tiekėjai? Hewlett-Packard drauge su Atea klientui pateikė sukomplektuotą demonstracinę įrangą pagal „try&buy“ modelį. Ne tik pateikė, bet ir „apkrovė“ duomenimis bei paleido visas sistemas darbinėje aplinkoje. „Pamatėme, kaip sprendimas veikia realybėje, turėjome laiko pamodeliuoti įvairias situacijas, pavyzdžiui, kas nutiktų, jei sustotų vienas serveris. Galimybė išbandyti, galima sakyti, buvo lemtinga pasirenkant Hewlett-Packard įrangą“, – sako M. Beišys.

Be kitų Vilkyškių pieninės duomenų centro plėtros alternatyvų, svarstyta ir galimybė iškelti IT infrastruktūrą į išorinį duomenų centrą. Vis tik tai pasirodė brangu ir nepatogu… Verslo valdymo sistemos, kaip paslaugos, teikimas iš išorės (SaaS) šiuo atveju neturėtų jokių privalumų, nes Vilkyškių pieninės sistema yra pritaikyta daugeliui specifinių procesų, todėl jos negalima panaudoti kitiems klientams. O laikyti ją išorinėje infrastruktūroje (IaaS) – per brangu, nes duomenų bazės didelės ir Lietuvos duomenų centrų siūlomos gigabaito nuomos kainos „suvalgytų“ naujos įrangos vertės sumą greičiau, nei per metus.

Tolesni žingsniai

Vilkyškių pieninėje numatomi ir tolesni IT infrastruktūros atnaujinimo žingsniai, kuriems, kaip įprasta, reikės įmonės vadovybės pritarimo. Pavyzdžiui, duomenų bazių valdymo sistemos atnaujinimas pagerintų greitaveiką ir taip pagelbėtų verslo valdymo sistemos vartotojams bei atvertų galimybes dar geriau optimizuoti verslo procesus. Gerai, kad po kiekvieno sėkmingai įgyvendinto projekto pasitikėjimas Vilkyškių pieninės IT padaliniu auga ir žingsniai į priekį lengvėja.