Rhenus Svoris – technologijomis grįstas kelias į naujas rinkas

Kylant eksporto bei prekybos rodikliams, Lietuvos logistikos įmonėms susiklosto puikus klimatas ne tik augti kartu su ekonomika, bet ir plėsti paslaugų portfelį. Klientams labai patraukli galimybė gauti visas paslaugas kompleksiškai, atsisakyti neefektyvių sandėlio operacijų, mažinti transporto sąnaudas ir koncentruotis į pagrindinį verslą. Logistikos įmonė „Rhenus Svoris“ aplink save subūrė būtent tokių klientų, kurie vardan patikimo aptarnavimo pasiryžta perduoti savo logistikos organizavimą profesionalams, ratą.

Šiandien patyrusi įmonė Lietuvos rinkai siūlo globalią paslaugų grandinę: krovinių surinkimą, transportavimą tarp terminalų, pristatymą gavėjui. Informacijos tikslumas, patikimumas ir procesų valdymas – kritiniai šio verslo sėkmės faktoriai. Duomenų centro sustojimas ar net menkiausias elektroninio pašto sistemos sutrikimas gali tiesiogiai įtakoti klientų ir pajamų praradimą.

Konkurencija reikalauja atsinaujinimo

Paskutiniais metais „Rhenus Svoris“ sparčiai plėtėsi naujose rinkose – Rusijoje, Baltarusijoje ir Ukrainoje. Intensyvėjantis duomenų judėjimas reikalavo papildomų resursų. Serveris su pagrindinėmis verslo programomis persikraudavo, netikėtai išsijungdavo. Vartotojai prarasdavo ryšį su serveriu ir dėl neteisingos tinklo topologijos, ir senų komutatorių. Naudojamas elektroninio pašto klientas Linux Postfix nesuteikė reikalingų įrankių komandinei veiklai organizuoti, darbams planuoti bei paskirstyti.

Noras augti toliau privertė iš naujo įvertinti įmonės IT strategiją bei ieškoti naujų būdų efektyviau naudoti turimas lėšas. Kaip užsitikrinti maksimalų konkurencingumą, didinti produktyvumą, išlaikyti paslaugų kokybės lygį ir tuo pačiu išvengti brangių sudėtingų sprendimų?

„Pagrindinė priežastis tokios apimties projekto pradžiai buvo tinkamas „Rhenus Svoris“ pasiruošimas plėtrai į naujas logistikos rinkas”, – pasakoja Liuda Židonienė, įmonės „Rhenus Svoris“ generalinio direktoriaus pavaduotoja.

Poreikius išgrynino IT infrastruktūros auditas

Įmonėje buvo įvertinta esamos IT infrastruktūros sistemos būklė, patikimumas ir saugumo spragos. Nuosekli poreikių analizė ir konsultacijos su Atea profesionalų komanda padėjo pamatus įdomiam projektui. Priimtas sprendimas investuoti į serverių ir tinklo infrastruktūrą tam, kad būtų garantuotas efektyvesnis, patikimesnis įmonės procesų darbas ir duomenų saugumas. Bendromis pastangomis buvo paruoštas projektas, o įgyvendinimas konkrečiai aprašytas atskirais etapais.

„Iš pradžių su klientu svarstėme galimybę iškelti duomenų centrą pas išorinius paslaugų teikėjus. Tačiau „Rhenus Svoris“ biuras yra užmiestyje su mažos spartos radijo internetu, todėl tokią galimybę teko atmesti. Be to, klientas prieš metus buvo investavęs į duomenų saugyklos įsigijimą ir norėjo išnaudoti jau turimus resursus”, – pasakojo Mantas Mažeika, Atea projektų vadovas.

Pasiūlytas kompleksinis sprendimas apėmė tris dalis. Lengvesniam bei efektyvesniam duomenų centro resursų valdymui nuspręsta sukurti virtualizuotą serverių infrastruktūrą.

Duomenų saugumui bei patikimam atstatymui užtikrinti reikėjo naujo rezervinio kopijavimo sprendimo, o darbui organizuoti ir nuotoliniam darbui buvo būtina pakeisti naudojamą elektroninio pašto sistemą.

Nepakeičiamų sistemų nebūna

Senieji serveriai buvo pakeisti į naujos kartos, aukštesnio našumo HP380p Gen8 serverius. Dėl gyvavimo laiko garantijos ir suderinamumo su naudojamais įrenginiais pasirinkta ir to paties gamintojo tinklo įranga. Rezervines kopijas administruoja Veeam programinė įranga, o jos saugomos Promise VessRaid duomenų masyve.

Turėtas elektroninis paštas pakeistas funkcionalesniu Microsoft Exchange 2013. Didžiausias iššūkis projekto vykdytojams – kliento fizinių sistemų migracija į virtualias įmonėje, kuri praktiškai dirba 24×7 režimu. Migracijai pasirinkta rugpjūčio mėnesio pradžia. Tuo metu daugelis darbuotojų bei klientų atostogauja, todėl nenumatytų trikdžių atveju būtų sumažinta rizika.

„Įgyvendinant kiekvieną projektą būna tiek džiaugsmo, tiek įtampos akimirkų. Susidūrėme su problema, kai nepavyko atstatyti kritinių duomenų iš atsarginių kopijų. Tuomet pasirinkome perdaryti rezervinio kopijavimo sprendimą. Dabar rezervinės kopijos daromos automatiškai keletą kartų per savaitę”, – projekto įgyvendinimo ypatumais dalijosi Mantas Mažeika.

Logistikos įmonė pasiruošė šuoliui į naujas rinkas

Gerindama produktyvumo rodiklius didelė tarptautinė logistikos įmonė įsidiegė naujausias informacines technologijas, užtikrinančias nuoseklų darbų organizavimą, duomenų saugumą, veiksmų atsekamumą ir savalaikius informacijos mainus. Dabar sandėlio valdymo sistema integruota su elektronine darbo laiko apskaita, apsaugos kameromis ir klientų apskaitos sistemomis.

Programos padeda skirstyti darbuotojams užduotis pagal darbų funkcijas, o išsaugoma veiksmų istorija leidžia realiu laiku užsisakyti ataskaitas pagal kiekvieną darbuotoją elektroniniu laišku arba tiesiogiai perduodant duomenis į išorinę duomenų bazę.

„Šis virtualizuotos serverių infrastruktūros įdiegimas leido ne tik išlaikyti nepakitusį mūsų teikiamų paslaugų lygį ir produktyvumą, bet ir atskleidė kompleksiško projekto privalumus – sutaupyti begalę laiko ir sąnaudų”, – taip gautą rezultatą įvertino Liuda Židonienė, įmonės „Rhenus Svoris“ generalinio direktoriaus pavaduotoja.