Strateginiai IT saugos sprendimai – nenutrūkstamiems verslo procesams užtikrinti

Strateginiai IT saugos sprendimai – nenutrūkstamiems verslo procesams užtikrinti

Franšizę ir agentavimo paslaugas MAXIMA grupės bendrovėms teikiančios FRANMAX, UAB specialistai teigia, kad nuo IT infrastruktūros priklauso sklandi verslo eiga. Visiems verslo procesams reikia sprendimų, kad viskas veiktų be trikdžių.Todėl už vieno iš didžiausių Baltijos šalyse mažmeninės prekybos tinklų IT sistemų priežiūrą ir plėtrą atsakinga bendrovė nuolat ieško patikimų sprendimų, kurie užtikrintų procesų efektyvumą ir nenutrūkstamą veikimą.
Kaip franšizės teikėja FRANMAX bendrovė atsakinga už mažmeninės prekybos verslui reikalingų IT priemonių diegimą, plėtrą ir palaikymą MAXIMA grupės įmonėse Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Bulgarijoje. Jos tikslas – užtikrinti nenutrūkstamą infrastruktūros, nuo kurios priklauso daugybė verslo procesų, veikimą ir efektyvumą.
„Mūsų rankose – didžiausio mažmeninės prekybos tinklo MAXIMA IT priemonės ir sistemos. Nuolat ieškome naujų sprendimų, kaip dar galėtume pagerinti infrastruktūrą ir padaryti ją efektyvesnę. Net menkas infrastruktūros gedimas gali turėti įtakos tiek visose MAXIMA GRUPĖS valdomose įmonėse dirbančių darbuotojų darbui, tiek parduotuvių klientams“,– teigia FRANMAX, UAB IT infrastruktūros valdymo centro vadovas Rytis Lietuvaitis.
MAXIMA grupė turi daug titulų – tai ne tik didžiausias mažmeninės prekybos tinklas Baltijos šalyse, bet ir didžiausias darbdavys. Šiuo metu įmonių grupėje dirba daugiau kaip 30 000 darbuotojų, o mažmeninės prekybos tinklas veikia net 5 šalyse – Lietuvoje, Estijoje, Latvijoje, Bulgarijoje ir Lenkijoje. Iš viso per visas šalis MAXIMA grupės įmonėsvaldo daugiau nei 500 parduotuvių. Kiekvieną dieną bendrai parduotuvėse apsilanko apie 1 mln. pirkėjų.
Visiems verslo procesams reikia patikimų ir suderinamų sprendimų, kad viskas veiktų be trikdžių. Siekdama užtikrinti sklandžią verslo eigą, kad galėtų efektyviai kontroliuoti ir valdyti prekybos centrus, tiekimo ir pardavimo bei apskaitos procesus, MAXIMA viena iš pirmųjų Lietuvoje pasirinko ir įdiegė vieną pažangiausių pasaulyje sprendimų – SAP verslo valdymo sistemą.
Naudojant SAP sistemą valdoma daugelis svarbiausių įmonių grupės verslo procesų: logistika, apskaita, pinigų srautai, nekilnojamasis turtas ir finansinis konsolidavimas. Pasak FRANMAX IT infrastruktūros valdymo centro vadovo Ryčio Lietuvaičio, ši verslo valdymo sistema turi veikti kaip šveicariškas laikrodis, nes bet koks nestabilumas ar sistemos trikdžiai gali pridaryti nuostolių visai įmonių grupei. Jautriausia vieta – logistika. Logistikos grandinėje nemaža dalis prekių iš tiekėjų keliauja į skirtingus sandėlius, vėliau optimaliai paskirstomos į parduotuves. Sunkvežimių srautai nenutrūksta, apskaičiuota kiekviena prekės kelio minutė. Kartu su prekėmis juda ir jų kelionės dokumentai. Net neilgas, iki valandos trukmės, SAP sistemos veikimo sutrikimas gali sukelti transporto grūstis ir vėlavimą, o paskui pavyti grafiką gali prireikti net savaitės bei daugybės papildomų valandų darbo.
Norint užtikrinti ypač aukštą IT sistemų patikimumą, nepakanka stabilios kompiuterinės ir programinės įrangos. Anot IT specialistų, tai neapsaugotų nuo force majeure situacijų (gaisro, potvynio ir pan.), kurios galėtų sukelti pavojų įmonių grupės IT infrastruktūrai. Plečiantis MAXIMA tinklui papildoma apsauga nuo šių sunkiai iš anksto numatomų įvykių tapo ypač aktuali. Sprendimas buvo greitai surastas – išvengti didelių nuostolių galima dubliuojant IT sistemos komponentus ir jungtis.

Du centrai – strateginis sprendimas
SAP sistema iki šiol veikė naudojant įrangą, kuri buvo laikoma specializuotame duomenų centre. Nors bendrovė skyrė išties didelį dėmesį patikimumui ir saugumui, tačiau ilgainiui su IT susijusią riziką reikėjo dar labiau sumažinti. Didinant IT sistemų patikimumą reikėjo dubliuoti turimą duomenų centrą. Šiam tikslui FRANMAX pasirinko ATEA grupės įmonės Baltnetos komunikacijos valdomą TIER 3 kategorijos duomenų centrą, kurio paslaugų pateikiamumas siekia 99,9 %.
Baltnetos komunikacijos su FRANMAX įvairiuose projektuose bendradarbiauja jau nuo 2011 m. „Sėkminga ankstesnio darbo patirtis, duomenų centro patikimumas ir geriausia pasiūlymo kaina lėmė FRANMAX pasirinkimą“, – pasakoja Rytis Lietuvaitis. Kartu su duomenų centro paslaugomis Baltnetos komunikacijos teikia ir ryšio paslaugas. Duomenų centrus jungia kelios nesusikertančiomis trasomis einančios ryšio linijos. Taip užtikrinama, kad telekomunikacijos trasoje įvykusi avarija neturės jokios įtakos veikiančioms sistemoms. Siekiant užtikrinti patikimumo parametrus, kurių reikalavo FRANMAX, buvo atlikti intensyvūs patikimumo ir galingumo bandymai.
„Dubliuotas duomenų centras be tinkamos jungties negali veikti, todėl pasiūlytas sprendimas apima papildomai įrengtas jungtis – taip siekiama pašalinti visas silpnąsias grandis, – apie projekto įgyvendinimo niuansus pasakoja Piotr Kozlovskij, Baltnetos komunikacijos duomenų centro paslaugų skyriaus vadovas. – Mūsų duomenų centre taikoma atvirųjų durų politika – mes nenumatome jokių apribojimų trečiųjų šalių infrastruktūrai duomenų centre, jei klientas to pageidauja. Kadangi MAXIMA yra prekybos įmonė, jai svarbu gauti prieigą prie trečiųjų šalių atsiskaitymo sistemų, turėti galimybę tinkamai sujungti infrastruktūrą su visais savo biurais, naudoti savo pasirinktus vietinius ir tarptautinius ryšio tiekėjus.“
FRANMAX IT infrastruktūrai duomenų centre skirtos keturios serverių spintos. Naudojamų duomenų kiekiai ir jų pritaikymo galimybės MAXIMA grupės bendrovėse nuolat auga. Todėl svarbu numatyti pajėgumus. Baltnetos komunikacijos savo duomenų centre dar turi vietos ir dalį jos numatė FRANMAX IT infrastruktūros plėtrai.