Vairuotojams ir Regitros darbuotojams patogesnė duomenų surinkimo sistema

Vairuotojams ir Regitros darbuotojams patogesnė duomenų surinkimo sistema

Dažnam piliečiui teisė vairuoti automobilį – gyvybiškai svarbi privilegija, o vairuotojo pažymėjimo gavimas – vienas įsimintiniausių gyvenimo įvykių. Atnaujinus VĮ Regitra klientų duomenų surinkimo sistemą darbas vyksta sklandžiau ir efektyviau.
Per mėnesį Regitra sulaukia apie 20 tūkst. prašymų gauti vairuotojo teises. Šiuo metu Regitroje galima naudotis dviem duomenų surinkimo būdais. Visiems žinomas būdas – prieš atsiimant pažymėjimą būsimas vairuotojas nukreipiamas į patalpoje stovintį „kioskelį“, kuriame padaroma dokumento nuotrauka. Visa kita atliekama tradiciškai – prie langelio bendraujama su įstaigos darbuotoju. Tiesa, tuo klientai dažnai yra nepatenkinti, nes ne visada supranta technines fotografavimosi subtilybes. Todėl, kilus neaiškumų ir klausimų, kviečiamas darbuotojas. Jis turi palikti savo darbo vietą ir padėti klientui. Šį būdą vis dar taiko maždaug trečdalis Regitros filialų Lietuvoje. Kiti 18 iš 34 filialų sutiko išbandyti inovatyvų klientų duomenų surinkimo būdą.
Naudinga klientams ir darbuotojams
Naujasis sprendimas – tai speciali platforma, leidžianti sisteminti biometrinius ir biografinius kliento duomenis. Ją pasiūlė įmonių grupė Atea, bendradarbiaujanti su Europoje pirmaujančia Portugalijos bendrove Vision-Box, kuri teikia įvairias elektronines žmonių atpažinimo, saugumo ir kontrolės paslaugas.
Naujojo dizaino įrenginys telpa ant darbuotojo stalo, todėl galima sutaupyti laiko ir klientams nereikia blaškytis tarp darbuotojo ir nuotraukų. Sistema užtikrina paprastą naudojimąsi įrenginiu: pateikia aiškiai animuotas instrukcijas apie kiekvieną proceso etapą, yra lengvai valdoma, nes valdymo sistemos yra ergonomiškai optimizuotos, o automatinė aukšto reguliavimo kamera leidžia kokybiškai fotografuoti vos aptikus žmogaus akis. Asmens parašas, kuris privalo būti visuose dokumento patvirtinimuose, fiksuojamas specialioje planšetėje.
2007 m. įdiegtos sistemos buvo atnaujintos spartesniu, kokybiškesniu ir ergonomiškesniu sprendimu. Dabar sistema tapo atvira Regitros darbuotojams, kurie gali reguliuoti procesą, veiklos eiliškumą ir vieno ar kito proceso trukmę. Vartotojai šiuo metu turi galimybę pasirinkti, per kiek laiko nori gauti išsvajotą vairuotojo pažymėjimą: per 1 dieną, per 3 ar 10 dienų.
„Valstybės įmonių efektyvumą rodo jų teikiamų viešųjų paslaugų kokybė. Siekiant šio tikslo mums būtinos partnerystės su moderniųjų technologijų kompanijomis“, – teigia Regitros generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas. Jis neabejoja, kad bendradarbiavimo su Atea naudą įvertins įmonės klientai ir jų aptarnavimo iššūkį priėmę Regitros darbuotojai.
Naujovėms reikia laiko
Naująjį sprendimą Atea įgyvendino per pusę metų. Atea projektų grupės vadovo Rimo Kvaselio teigimu, buvo įdomu ieškoti patogesnių sprendimų būdų senajai klientų duomenų surinkimo versijai tobulinti.
„Žmonės įvairiai priima naujoves. Tiek darbuotojai, tiek naujojo sprendimo vartotojai turės priprasti prie pasikeitusios įrenginio struktūros“, – įsitikinęs Atea projektų grupės vadovas. Jam pritarė ir Regitros atstovas.
„Tikiu, kad nauji technologiniai sprendimai užtikrina kokybišką klientų aptarnavimą, greitą reakciją ir konkurencinį pranašumą, ir tikiuosi, kad mūsų bendradarbiavimas su Atea bus taip pat rezultatyvus“, – optimistiškai nusiteikęs Egzaminavimo ir vairuotojo pažymėjimų išdavimo skyriaus vadovas Saulius Ščiuplys.
Ateinančius trejus metus sistemos veikimu rūpinsis Atea specialistai.