Ryšys užmegztas: Atea IT įdiegti „Aruba“ sprendimai tapo „Avia Solutions Group“ kompiuterinio tinklo prieigos standartu

Ryšys užmegztas: Atea IT įdiegti „Aruba“ sprendimai tapo „Avia Solutions Group“ kompiuterinio tinklo prieigos standartu

Neseniai duris atvėrusio „Avia Solutions Group“ biurų komplekso IT tinklo sprendimai pradėti planuoti prieš pastato statybas. Ryšių saugumui, patikimumui ir stabilumui preciziškus reikalavimus kėlusi bendrovė ieškojo kompetentingo partnerio, todėl projektą patikėjo Atea specialistų komandai. Už sklandžią apie tūkstančio darbuotojų IT veiklą atsakingas Avia Solutions Group IT vadovas Edmundas Vasonskis šiandien sako – darbo dieną pradedantis ramiai, nes visus užsibrėžtus tikslus paslaugų tiekėjas įvykdė be priekaištų. Jo teigimu, Atea įgyvendinti „Aruba“ sprendimai taps „Avia Solutions Group“ IT standartais, kuriuos bendrovė panaudos plėsdama veiklą.

Nulinė tolerancija sutrikimams

Avia Solutions Group biurų kompleksas duris atvėrė prieš kelis mėnesius, tačiau tinklo sprendimai pradėti planuoti prieš porą metų – pastatą ėmus projektuoti. Pasak E. Vasonskio, šiems darbams bendrovė ieškojo patikimų IT konsultantų: buvo sprendžiama, kaip atrodys ryšių infrastruktūra, kiek patalpų jai prireiks, kur visa tai bus išdėstyta.

Avia Solutions Group IT vadovas sako – sprendimų prireikė įvairių: svarstyta, ar diegti tik bevielį ryšį, visiškai atsisakant laidinio, ar derinti abu. Anot E. Vasonskio, pasirinkta dvilypė sistema, prioritetą suteikiant bevieliui tinklui. Laidinis tinklas naudojamas kaip alternatyva, jei vartotojui ar įrenginiui dėl objektyvių priežasčių prireikia laidinio prisijungimo.

 

„Su Atea tinklo architektais konsultavomės dar iki paties tinklo įrangos konkurso paskelbimo. Vertiname jų darbą, nes ne kiekvienas tiekėjas nori investuoti savo laiką, nežinodamas, ar bus pasirinktas. Ankstyva konsultacija negarantavo užsakymo, tačiau patarimai ir įsitraukimas nuo pat pradžių leido optimizuoti patį sprendimą, įsitikinti, kaip dirba tiekėjas, įvertinti kompetencijas. O partneriui vėliau buvo lengviau suprasti, kokį planą turėjome”, – komentuoja E. Vasonskis.

Pašnekovas pabrėžia – projekto vykdytojus bendrovė rinkosi kruopščiai, nes, po vienu stogu subūrusi visas grupės įmones, turėjo užtikrinti ne tik sklandžią apie tūkstančio darbuotojų veiklą. Pasak E. Vasonskio, persikrausčius į naują biurų kompleksą, rizikos laipsnis išaugo keletą kartų, todėl negalėjo būti toleruojami jokie sutrikimai.

„Nuo pat pradžių kėlėme stabilumo, patikimumo ir saugumo reikalavimus. Bet kokie trikdžiai galėtų paveikti visos grupės įmonių darbą, o tai mums nepriimtina. Siekėme, kad viso tinklo autorizacija ir autentifikacija būtų nepriekaištinga. Dabar į darbą ateinu ramiai: partneriai tuo pasirūpino”, – apie bendradarbiavimo su Atea rezultatus kalba E. Vasonskis.

Kol pastatas neiškilęs, kyla iššūkiai

Paklausti, ar kliento reikalavimai kėlė daug iššūkių, Atea specialistai atviri: projekto planavimas projektuojant pastatą nėra lengva, tačiau įveikiama užduotis.

„Su labai dideliais sunkumais nesusidūrėme, nors jų buvo – tai įprasta atliekant tokio dydžio darbus. Pirmiausia, turėjome suprasti kliento poreikius, verslo IT procesus, parinkti įrangą ir suformuluoti technines užduotis statybų projektuotojams. Tuomet, užsakovui pristatėme naujoves ir sprendimų galimybes, o tada sudėliojome preliminarią sprendimo architektūrą”, – prisimena Atea tinklo produktų vadovas Mindaugas Ališauskas.

Jam antrina už darbų priežiūrą atsakingas Atea projektų vadovas Paulius Kirdeikis. Pašnekovas įsitikinęs: užduoties vystymas nuo balto pastato projektavimo lapo iki darbo vietos įrengimo reikalauja pasiruošimo netikėtumams, lankstaus požiūrio ir greitos reakcijos į pokyčius.

„Iššūkiu tapo projekto pabaiga, nes prireikė per itin trumpą laiką pristatyti ir įdiegti įrangą, sukonfigūruoti ir įgyvendinti pilną kompiuterinio tinklo sprendimą, jį išbandyti. Kai į naujas patalpas jau kitą dieną persikrausto visi kliento įmonės darbuotojai ir nori pradėti dirbti be trikdžių, nesklandumus turime pamiršti ir mes”, – įsitikinęs P. Kirdeikis.

Sprendimą panaudos plėtrai

M. Ališauskas akcentuoja, kad projekto sėkmę lėmė trys esminiai dalykai: komandos patirtis, kompetencija ir įdiegtos įrangos patikimumas. ASG tinklo sprendimai paremti technologijų gamintojo „Aruba, a Hewlett Packard Enterprise company“ produktais, kurie vadinami laiko ir praktikos patikrintu pasirinkimu.

„Aiškinantis kliento poreikius, buvo išsikelti keli uždaviniai: pasirinkta tinklo įranga turėjo užtikrinti saugumą ir aukštą veiklos patikimumą, lengvą priežiūrą ir patogumą naudoti, paprastą administravimą bei ateities plėtros potencialą. Kartu, rinkomės kompiuterinio tinklo fizinės ir programinės įrangos lyderį pasaulyje – technologijų gamintoją „Aruba“. Klientui saugumas buvo ypač aktualus, todėl tinklo prieigos kontrolei pritaikėme „Aruba ClearPasss“ sprendimą. Naudodamas jį, užsakovas mato visus tinkle prisijungusius įrenginius ir vartotojus, nepriklausomai nuo prisijungimo tipo – laidinio ar bevielio. Įrenginiai yra profiliuojami, vartotojams suteikiamos skirtingos rolės ir, svarbiausia, visi įrenginiai ir vartotojai kompiuteriniame tinkle yra autentifikuoti. „Aruba“ tinklo prieigos kontrolės sistema veikia naujausiu Wi-Fi standartu 802.11ax, dar žinomu kaip Wi-Fi 6, kurį ir naudoja „Avia Solutions Group“”, – teigia M. Ališauskas.

E. Vasonskis priduria – buvo svarstyta, ar verta investuoti į Wi-Fi 6 tinklą, kuris vadinamas ateities technologija ir yra visiška naujovė, tačiau ne visai įrangai kol kas pritaikomas standartas.

„Tačiau nusprendėme, kad tendencijos aiškios –  taikomųjų programų sistemos tobulėja, tinklo pralaidumo vaizdo ir garso skambučiams poreikiai auga, duomenų kiekis didėja. Manome, kad ši technologija pasiteisins artimiausiu metu, o ja paremtas IT sprendimas, įgyvendintas Atea, taps mūsų grupės tinklo diegimo standartu, kurį naudosime bendrovės plėtrai ateityje”, – apibendrina Avia Solutions Group IT vadovas.