„Douglas LT“ kelia technologijų kartelę

„Douglas LT“ kelia technologijų kartelę

Manoma, kad iki 2018 m. grožio industrija bus vertinama daugiau nei 450 mlrd. dolerių. Naujos produktų formos, technologijos ir inovacijos – bene pagrindiniai pelningumą lemiantys veiksniai. Kosmetikos ir parfumerijos tinklas „Douglas LT“ daugiau nei 10 metų inovacijas įgyvendina kartu su „Atea“.

Lyginant su kitomis šalimis, Lietuvoje veikiantis prekybos tinklas „Douglas“ dar pakankamai jaunas (pasaulyje skaičiuojama daugiau nei 100 metų trunkanti tinklo veikla), tačiau inovatyviais sprendimais bendrovė jau spėjo išsiveržti į priekį. „Sugalvotas idėjas norime realizuoti greitai. Lietuva nedidelė, todėl nesunkiai įgyvendiname pokyčius. Per 30 skirtingų Lietuvos miestų išsibarsčiusias parduotuves lengva koordinuoti. Mums taip pat svarbu, kad sistemos ir technologijos ne tik nesudarytų kliūčių, bet ir padėtų greičiau įgyvendinti pokyčius“, – įsitikinęs Paulius Prižgintas, „Douglas LT“ finansų direktorius.

Lietuva – viena iš nedaugelio „Douglas“ grupės šalių, naudojanti savo verslo valdymo sistemą, kurią pritaikė pagrindiniams globalios organizacijos principams. Jei tektų naudotis globalia verslo valdymo sistema, augtų ne tik aptarnavimo ir priežiūros išlaidos, tai lemtų sprendimų priėmimo greitį ir įmonės lankstumą. Anot „Douglas LT“ finansų direktoriaus, šiuo metu veiklos koordinavimas pasitelkus vietinę sistemą leidžia jaustis nepriklausomiems. O tai užtikrina veiklos efektyvumą.

PROFESIONALŪS IT SPRENDIMAI

„Douglas LT“ – viena iš nedaugelio tokio dydžio prekybos įmonių, IT valdymą patikėjusi partneriams. P. Prižgintas pasakoja, kad tokį modelį paveldėjęs, tačiau šiuo sprendimu niekada neabejojo. „Atea“ kompetencijų prireikia nuo kompiuterinės technikos parinkimo, darbo vietų įrengimo iki programavimo ir verslo valdymo sistemos priežiūros. „Pirkti IT priežiūrą iš išorės lemia ne tik ekonominiai veiksniai. Pagrindinė nauda – jokių rūpesčių dėl IT specialistų paieškos ir išlaikymo, kvalifikacijos kėlimo. Patogiau, kai partneriai koordinuoja visą veiklą ir prisiima atsakomybę“, – atvirauja P. Prižgintas. Pasak jo, dėmesys informacinėms technologijoms užima apie penktadalį darbo laiko. Kiekvieną savaitę vykstančio susitikimo su „Atea“ specialistų komanda metu aptariamos atliktos užduotys, išspręstos problemos, dalijamasi tobulinimo idėjomis ir planuojami kitos savaitės darbai. Problemos, kurias reikia išspręsti realiu laiku, registruojamos „Atea“ Helpdesk sistemoje. Kasdienius incidentus sprendžia IT inžinieriai, operatyviai reaguojantys nuotoliniu būdu. Kompiuterinė technika parenkama ir siūloma atsižvelgiant į skirtingų įmonės veiklų detales.

„Sunku įsivaizduoti vieną žmogų, besispecializuojantį skirtingose srityse, o pilna IT komanda įmonės viduje labai didina kaštus“, – situaciją pragmatiškai vertina Tomaš Jankovski, „Atea“ aptarnavimo padalinio vadovas. Norint užtikrinti greitą reakciją ir kokybišką aptarnavimą, reikia įdarbinti mažiausiai keturis IT inžinierius 100 km spinduliu nuo 30 Lietuvoje veikiančių parduotuvių. Nuolatinis „Atea“ darbuotojų kvalifikacijos kėlimas ir konkrečios specializacijos užtikrina, kad bus aptarta kiekviena naujovė, teikianti įmonei naudą.

SVARBI KIEKVIENA SEKUNDĖ

Grožio industrija – viena sparčiausiai besiplečiančių pasaulyje. „Douglas LT“, vertindami kiekvieną klientą ir siekiantys išlikti rinkos lyderiais, supranta, kad tuo metu, kai parduotuvėse apsilanko didžiausias pirkėjų srautas (tarkim, per Kalėdas), ypač svarbus sistemų stebėjimas ir reakcijos laikas įvykus incidentui. Piko laikotarpiu parduotuvėms suteikiamas didesnis dėmesys, paskiriant „Atea“ darbuotojus rūpintis tik „Douglas LT“ priežiūra. Belaidžio tinklo problemos, banko kortelių nenuskaitymas, duomenų neapdorojimas – tai klaidos, galinčios kainuoti milijonus ir reputaciją. „Mūsų pranašumas – galimybė stebėti klientų srautus ir konversijas 5 minučių tikslumu online režimu. Kai kuriuos duomenis atnaujiname ir gauname kas 60 sekundžių, tuo tarpu kitos įmonės – kartą per dieną“, – galimybe pažinti savo klientus džiaugiasi P. Prižgintas.

ATEITIES PLANAI – NENUSTOTI TOBULĖTI

Atnaujintos „Douglas LT“ parduotuvės jau vilioja lankytojus integruotais multimedijų sprendimais, kurių modernius LED ekranus sumontavo „Atea“ grupės UAB „Biznio mašinų kompanija“. Sinchroniškai transliuojamos reklamos leidžia dinamiškai pateikti didesnį turinio kiekį. Prieš porą metų naudojamus kartotinius stendus pakeitė išmaniosios technologijos, sumažinusios išlaidas ir labiau sudominančios praeivius. Parduotuvės atstovaujami prekių ženklai, tokie kaip „Dior“ ar „Armani“, turi galimybę realiu laiku keisti savo prekių asortimento pristatymus. „Douglas LT“ vieni pirmųjų savo grupėje pradėjo elektroninę prekybą. „Norime išlikti lankstūs, plečiame atsiėmimo vietų žemėlapį, kad klientams būtų patogiau“, – pasakoja „Douglas LT“ finansų direktorius. Technologijos sparčiai keičia grožio industriją: prekių ženklams suteikia didesnę saviraiškos laisvę reklamuoti savo produkciją, pardavėjams gerinti klientų aptarnavimą, o logistikai – automatizuoti sandėlio darbą. Pastarasis procesas, kai pamažu atsisakoma rankų darbo, vienas iš naujausių, bet tikrai ne paskutinis „Douglas LT“ plėtojamų projektų.